tilausehdot

1. JÄSENYYS
Sisun jäseneksi liittyminen tapahtuu täyttämällä liittymislomake, joka löytyy Kuntokeskus Sisun verkkosivuilta (www.kuntokeskussisu.fi). Jäsenyys hankitaan verkkokaupasta valitsemalla haluttu jäsenyystyyppi (toistaiseksi voimassa olevat AamuSisu, KokoSisu tai määräaikaiset KestoSisu tai SuperSisu). Sisun jäsenyys edellyttää kuukausi- tai vuosimaksun suorittamista valitusta jäsenyydestä riippuen. Sisäänpääsy kuntosalille tapahtuu SisuAppi-älypuhelinsovelluksella, jonka voi ladata Google Store- tai Apple Play-sovelluskaupoista. Ellei sinulla ole älypuhelinta, voimme tehdä sinulle fyysisen avaintunnisteen hintaan 10€/kpl.

Jäsenyyteen kuuluu kuntosalin käyttö valitun tuotteen mukaisesti kuntokeskuksen aukioloaikoina. Jäsenyys ei sisällä laiteopastusta eikä henkilökohtaista kuntosaliohjausta tai -ohjelmaa.
Alle 18-vuotias henkilö voi liittyä Sisun jäseneksi huoltajan suostumuksella. Ikäraja kuntokeskuksen käyttöön on 14 vuotta. Tätä nuoremmat henkilöt voivat erillisellä sopimuksella käyttää kuntosalia huoltajan valvonnassa. Tällöin huoltajan tulee sopia asiasta Sisun henkilökunnan kanssa: info(at)kuntokeskussisu.fi

2. TREENAAMINEN ILMAN JÄSENYYTTÄ
Sisulla voit treenata myös ilman jäsenyyttä. Treenaamista varten sinun tulee ostaa yksittäinen kertakäynti, sarjakortti tai muu asiakkuus Kuntokeskus Sisun verkkokaupasta. Sisäänpääsy kuntosalille tapahtuu SisuAppi-älypuhelinsovelluksella, jonka ladata hankkia Google Store- tai Apple Play-sovelluskaupoista. Ellei sinulla ole älypuhelinta, voimme tehdä sinulle oman avaimen hintaan 10€/kpl.
Alle 18-vuotias henkilö voi treenata Sisulla vain huoltajan suostumuksella. Ikäraja kuntokeskuksen käyttöön on 14 vuotta. Tätä nuoremmat henkilöt voivat erillisellä sopimuksella käyttää kuntosalia huoltajan valvonnassa. Tällöin huoltajan tulee sopia asiasta Sisun henkilökunnan kanssa: info(at)kuntokeskussisu.fi

3. JÄSENYYSVAIHTOEHDOT

3.1. TOISTAISEKSI VOIMASSA OLEVA JÄSENYYS
Kuntokeskus Sisulla on kaksi toistaiseksi voimassa olevaa jäsenyystyyppiä, AamuSisu ja KokoSisu. Toistaiseksi voimassa olevan jäsenyyden ensimmäiset 4 viikkoa maksetaan jäsenyyttä hankittaessa Sisun verkkokauppaan. Seuraavat erät laskutetaan automaattisesti 4 viikon jaksoissa. Seuraavien kuukausien kuukausimaksut maksetaan e-laskulla tai alempana selostetuilla erikoismaksuvälineillä.
Suosittelemme jäsenillemme e-laskun käyttöä. Paperilaskuista perimme voimassaolevan hinnaston mukaisen toimitusmaksun. Paperilaskuihin tuleva toimitusmaksu johtuu paperilaskujen lähettämisestä aiheutuvista kustannuksista. E-lasku on jäsenillemme ilmainen ja säästää samalla luontoa.

Jäsenyys on voimassa toistaiseksi, kunnes se irtisanotaan asiakkaan toimesta. Jäsenyyden irtisanomisaika on 4 viikkoa. Irtisanominen tulee tehdä Sisun verkkosivujen alaosasta tai "USEIN KYSYTTYÄ"-kohdasta löytyvällä irtisnomislomakkeella.

3.2 MÄÄRÄAIKAISET JÄSENYYDET
Kuntokeskus Sisulla on kaksi määräaikaista jäsenyystyyppiä, SuperSisu ja KestoSisu. SuperSisu on 12kk:n määräaikainen jäsenyys, joka maksetaan kerralla ja päättyy 12kk:n kuluttua hankinnasta. KestoSisu on 12kk:n määräaikainen+jatkuva sopimus, joka jatkuu määräaikaisuuden jälkeen toistaiseksi voimassaolevana 1kk:n irtisanomisajalla.

3.2. JÄSENYYDEN TAUOTUS
Toistaiseksi voimassaolevia ja määräaikaisia jäsenyyksiä voi tauottaa ainoastaan sairauden tai muun pakottavan syyn vuoksi. Taukoa varten asiakkaan on esitettävä asiaankuuluva lääkärintodistus. Ellei asiakas halua esittää todistusta jäsenyyden tauottamiseksi, on hänen irtisanottava jäsenyytensä normaalien irtisanomisehtojen mukaisesti.​​​​​​​

3.3. VUOSIJÄSENYYS
Vuosijäsenyys alkaa, kun vuoden jäsenmaksu on kokonaisuudessaan maksettu. Vuosijäsenyys on voimassa vuoden määräajan jäsenyyden alkamispäivästä lukien, eikä sitä voi irtisanoa päättymään kesken sopimuskauden. Mikäli jäsenyys keskeytyy pakottavasta syystä vuosijäsenyyden aikana ja jäsenyys keskeytyy yli kuukauden ajaksi, asiakkaan on esitettävä asiaankuuluva sairauslomatodistus. Sairausloman kesto lisätään käyttöaikana ennakkoon maksetun jäsenyysajan jatkoksi.
Mikäli haluat maksaa vuosijäsenyyden käyttäen osittain edellä mainittuja erikoismaksuvälineitä, lähetä asiasta sähköpostia osoitteeseen info(at)kuntokeskussisu.fi ennen liittymislomakkeen täyttämistä.

4. ASIAKASTUNNISTE
Sisun asiakastunnisteena toimii älypuhelimeen ladattava mobiilisovellus(SisuAppi), jonka avulla asiakas pääsee sisään kuntokeskuksen ovesta/portista ja jonka kautta asiakas hallitsee omaa jäsenyyttään, esim. voimassaolevia tuotteita. SisuApin voi ladata Google Store- tai Apple Play-sovelluskaupoista. SisuApin lataaminen on ilmaista. Ellei sinulla ole älypuhelinta, voimme tehdä sinulle avaintunnisteen hintaan 10€/kpl. Jos tunniste postitetaan, siitä tulee sopia sähköpostilla osoitteessa: info(at)kuntokeskussisu.fi. Tunnisteen katoamisesta on viipymättä ilmoitettava sähköpostitse Sisun henkilökunnalle. Uudesta tunnisteesta veloitamme 10€.
Asiakastunniste on henkilökohtainen, eikä sitä saa luovuttaa toisen henkilön käyttöön.

5. ASIAKASPALVELUN PALVELUMAKSUT
Jos asiakas haluaa omaehtoisesti muuttaa tai vaihtaa voimassaolevaa jäsenyystyyppiä, siirtää toistaiseksi voimassaolevan jäsenyyden laskutusta tai tehdä muita muutoksia jäsenyyssopimukseen, Sisu voi periä muutoksista voimassaolevan palveluhinnastonsa mukaisen maksun.
Jos asiakas haluaa käyttää salille pääsyyn mobiilisovelluksen(SisuAppi) sijaan fyysistä kulkutunnistetta, tulee asiakkaan lunastaa kulkutunniste Sisun asiakaspalvelusta sen aukioloaikana. Tunnisteesta veloitetaan 10€:n maksu. Mikäli asiakkaan käyttämä kulkutunniste katoaa ja asiakas tarvitsee uuden tunnisteen, siitä veloitetaan 10€.

6. YLEISET ASIAKKUUSEHDOT
Sisun asiakkuus on henkilökohtainen eikä sitä voi siirtää tai vuokrata toiselle henkilölle. Asiakastunnistetta ei saa luovuttaa toisen käyttöön. Mikäli Sisu havaitsee tunnisteen väärinkäytöksiä, on sillä oikeus päättää asiakkuus välittömästi ja periä jäseneltä 200 euron sopimusrikkomusmaksu. Mikäli asiakkuus on päätetty väärinkäytöksen takia, Sisulla ei ole velvollisuutta palauttaa maksettuja maksuja asiakkaalle.

Kuntokeskus Sisu voi harkintansa mukaan joko keskeyttää tai päättää asiakkuuden maksamattomien jäsenmaksujen tai kuntosalin ilmapiiriin sopimattoman käytöksen vuoksi.
Mikäli asiakkuus on keskeytetty maksamattomien jäsenmaksujen vuoksi, tulee asiakkaan ottaa yhteyttä sähköpostilla Sisuun osoitteeseen info(at)kuntokeskussisu.fi sopiakseen maksamattomien laskujen maksamisesta ja asiakkuuden palauttamisesta. Sisulla on oikeus siirtää maksamattomat laskut perintään.

Jäsenyydessä ei ole taukomahdollisuutta, paitsi raskauden, armeijan tai vakavan sairauden perusteella. Tauosta tulee sopia erikseen Sisun henkilökunnan kanssa ja sen perusteesta tulee esittää luotettava todistus. Määräaikaisissa sopimuksissa taukoaika hyvitetään jäsenyysaikana sen jälkeen, kun asiakkaalta ennakkoon laskutettu jäsenyysaika päättyy.

Kuntoilu Sisussa tapahtuu asiakkaan omalla vastuulla ja asiakkaan tulee noudattaa Sisun kuntokeskuksessa esillä olevia laitteiden käyttöohjeita ja muuta ohjeistusta. Asiakkaan tulee huomioida, että Sisussa ei ole aina henkilökuntaa paikalla.

Sisu ei vastaa henkilövahingoista tai aineellisista vahingoista, jotka aiheutuvat asiakkaalle tai tämän omaisuudelle. Asiakas vastaa itse vakuutuksistaan.

Jäsenen tulee ilmoittaa Sisulle nimen, puhelinnumeron, osoitteen sekä tilinumeron muutoksesta.

Sisu pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin. Hintojen muutokset ilmoitetaan Sisun verkkosivuilla ja jäsenille lähetettävällä uutiskirjeellä ja ne astuvat voimaan ilmoituspäivää seuraavan kuun alusta lukien.

Sisulla on oikeus yksipuolisesti muuttaa näitä Yleisiä Sopimusehtoja.

Kulloinkin voimassa olevat Yleiset Sopimusehdot löytyvät Sisun verkkosivuilta.

Sisulla ei ole velvollisuutta hyvittää asiakkaan maksamia maksuja, mikäli se joutuu hetkellisesti sulkemaan Sisun kuntokeskuksen tai osan kuntokeskuksesta, siellä suoritettavien välttämättömien huoltotöiden tai muiden vastaavien syiden vuoksi.

Asiakkuus oikeuttaa voimassaolevasta jäsenyystyypistä riippuen käyttämään Kuntokeskus Sisun tarjoamia palveluja.

Sisulla on oikeus yksipuolisesti muuttaa toimipaikkojensa sijaintia, tarjoamaansa palveluvalikoimaa ja tuotteiden hinnoittelua.

Sisulla on oikeus siirtää sopimus kolmannelle ilman asiakkaan nimenomaista suostumusta.

7. KÄYTÖSSÄ OLEVAT MAKSUTAVAT

Toistaiseksi voimassa olevan jäsenyyden maksutavat:
a) E-lasku
Kuukausimaksu voidaan maksaa e-laskulla niin, että maksu veloitetaan eräpäivänä. Jäsenelle annetaan ohjeet e-laskulla maksamiseen. Jäsenen tulee tutustua huolellisesti ohjeeseen, jotta maksu tulee suoritettua oikein.

HUOM! Käytä aina viitenumeroa maksaessasi laskuja. Viitenumeron avulla maksusi kohdistuu oikealle laskulle ja maksu rekisteröityy hoidetuksi automaattisesti. Ilman viitenumeroa tai väärällä viitenumerolla maksettu lasku voi kirjautua väärin ja siitä voi aiheutua ongelmia maksun vastaanottamisessa.

Suosittelemme kaikille asiakkaillemme e-laskun tilaamista.

b) Erikoismaksuvälineet
Kuukausimaksu voidaan maksaa myös Smartum-liikuntaedulla, Tyky-seteleillä, Edenredillä, e-passilla ja Sporttipassilla(edellä mainittuja maksuvälineitä kutsutaan näissä ehdoissa erikoismaksuvälineiksi). Useimmat erikoismaksuvälineet toimivat suoraan verkkokauppaamme, eli sinun ei yleensä tarvitse asioida myymälässä maksujen hoitamista varten. Jos sinulla on käytössä joku muu työnantajan myöntämä liikuntaetu, varmista sen toimivuus Sisun asiakaspalvelusta. Erikoismaksuvälineitä voi käyttää vain avointen(lähettämättömien) jäsenmaksulaskujen maksamiseen. Eli siinä vaiheessa kun seuraavan jäsenyyskuukauden lasku on jo lähetetty, erikoismaksuvälinettä ei enää voi käyttää ko. laskun maksamiseen. Laskutamme seuraavan jäsenyyskuukauden aina 2 viikkoa(14pv.) ennen uuden jäsenyyskuukauden alkua. Kysy lisätietoja osoitteesta: info(at)kuntokeskussisu.fi.

c) Korttimaksut myymällään
Jäsenmaksut voi suorittaa pankki-/luottokortilla asiakaspalvelun aukioloaikoina. Jäsenmaksut tulee suorittaa asiakaspalveluun vähintään 15 vuorokautta ennen uuden laskutusjakson alkua. Jäsenmaksut laskutetaan automaattisesti 2 viikkoa(14pv.) ennen uuden laskutusjakson alkua, eikä niitä voi enää laskutuksen jälkeen maksaa myymälään.

HUOM! EMME KÄSITTELE ASIAKASPALVELUSSA KÄTEISTÄ RAHAA!

8. JÄSENMAKSUJEN LASKUTUS JA KULKUOIKEUDEN JÄÄDYTTÄMINEN

Jäsenmaksut laskutetaan automaattisesti 4 viikon jaksoissa asiakkaan valitsemalla laskutustavalla(sähköpostilasku, e-lasku tai paperilasku). Kunkin jäsenyyskuukauden lasku lähetetään aina 14 vrk. ennen seuraavan jäsenyyskuukauden alkua, eli laskun eräpäivää. Ellei lähetettyä laskua suoriteta sen eräpäivään mennessä, järjestelmämme lähettää asiakkaalle ensimmäisen(1.) maksumuistutuksen 7 vrk. laskun eräpäivän jälkeen. Ensimmäinen(1.) maksumuistutus on maksuton. Ellei laskua suoriteta 7 vrk. ensimmäisestä(1.) maksumuistutuksesta, eli 14 vrk alkuperäisen laskun eräpäivästä, järjestelmämme lähettää asiakkaalle toisen(2.) maksumuistutuksen, johon lisätään 5€:n muistutusmaksu ja samalla asiakkaan kulkuoikeus salille jäädytetään. Asiakkaan kulkuoikeus palautuu automaattisesti kun erääntynyt lasku maksetaan. Huom! Asiakkaan kulkuoikeuden jäädyttäminen ei tarkoita, että asiakkaan jäsenyyssopimus olisi päättynyt, eikä sitä ettei erääntyneitä laskuja tarvitsisi maksaa. Erääntyneet laskut tulee hoitaa normaalisti ja asiakkaan tulee irtisanoa jäsenyyssopimus laskutuksen katkaisemiseksi.

HUOM!

Käytä aina viitenumeroa maksaessasi laskuja. Viitenumeroa käyttämällä maksusi kohdistuu automaattisesti oikealle laskulle ja tulee varmasti perille. Ilman viitenumeroa tai väärällä viitteellä maksettu lasku ei välttämättä kirjaudu oikein ja voi aiheuttaa aiheettoman maksumuistutuksen.

Suosittelemme jäsenillemme e-laskun käyttöä. Paperilaskuista perimme voimassaolevan hinnaston mukaisen toimitusmaksun. Paperilaskuihin tuleva toimitusmaksu johtuu paperilaskujen lähettämisestä aiheutuvista kustannuksista. E-lasku on jäsenillemme ilmainen ja säästää samalla luontoa.

Jos asiakas haluaa ohjeistamme huolimatta käyttää sähköpostilaskua, asiakas vastaa itse Kuntokeskus Sisulle rekisteröitymisen yhteydessä antamansa sähköpostiosoitteen toimivuudesta. Ellei laskua voida toimittaa asiakkaan antamaan osoitteeseen virheellisen osoitetiedon tai sähköpostilaatikon tukkeutumisen vuoksi, lähetetään asiakkaan antamaan postiosoitteeseen muistutuslasku paperilaskuna, johon lisätään toimitusmaksu 5€.